Tuesday 26 May 2015

.. suami aku ustaz ..

assalammualaikum

siapa yang dah baca novel suami aku ustaz? mesti korang jatuh cinta kann dengan watak ustaz hafiz dalam novel tu. and mesti korang tahu yang filem suami aku ustaz sudah mula d tayangkan sekarang. hampir dua tahun tie nantikan filem lakonan ady putra nih! dan akhirnya, keluar jugak filem nih and dapat jugak tengok ady putra kegilaan ramai nih! wah!

17 may yang lepas, kebetulan hubby tak kerja hari tu, die setuju nak bawak tie tengok ady putra! memang hati berbunga bunga weh!! peminat setia konon! hahaha

kitaorang tengok petang. sampai jerk jitra mall, terus beli tiket and tak berapa lama lepas tu dah boleh masuk panggung

macam biasa, minta orang ambilkan gambar. rileks jerk kann!

teringat kisah jaket koko nih. time tu tengah famous dengan cerita sehangat asmara lakonan ady putra dan rita. then, tie pun hadiahkan jaket nih pada hubby sebagai hantaran time kitaorang kawen. kononnyer nak sama macam ady putra lah! hahaha

tengok ady putra pakai, tie pun beli kat hubby - drama sehangat asmara

pelakon utama filem suami aku ustaz

ustaz hafiz kegilaan ramai!

pada tie, memang tie puas hati dengan jalan cerita filem SAU. memang lah ramai orang cakap movie nih ringkas dan ader jugak yang tak paham dengan jalan cerita. tapi bagi tie, siapa yang baca novel nih, dia akan lebih faham and menjiwai cerita ini. dan biasalah cerita dalam novel kan panjang, bukan boleh buat sebijik macam dalam novel. sebab tu d ringkas dan d padatkan dalam filem suami aku ustaz nih.

apepun, thanks hubby sebab bawak mommy jumpa ady putra. memang love u lah! and sorry qaleesya, mommy and papa tinggalkan kamu sekejap dengan maktok simpang, tapi sebelum pergi mommy dah upahkan dengan baju baru kan :)

kann best kalau betul betul dapat suami ustaz :)

sinopsis suami aku ustaz

Alisa (Nora Danish) terpaksa berkahwin dengan abang sepupunya sendiri iaitu seorang ustaz (Adi Putra) yang mengajar subjek Pendidikan Islam disekolahnya sendiri. 

Alisa terpaksa berkahwin dengan ustaz itu setelah ibu dan ayahnya pergi ke tanah suci Mekah. Dan sebagai alasannya, tidak ada siapa yang hendak menjaga Alisa ketika mereka pergi ke tanah suci nanti. Oleh itu, Alisa dikahwinkan dengan Ustaz Muhamad Nur Hafiz.

Alisa menganggap suaminya itu sebagai abang, sedangkan Ustaz Hafis memang sudah lama sukakan Alisa sejak kecil lagi. Perkahwinan mereka itu dirahsiakan daripada kawan-kawannya di sekolah.

Namun, segala-galanya terbongkar apabila Alisa terjatuh daripada motosikal dan mendapati Ustaz Hafiz tinggal serumah bersama Alisa.

Apabila Ustaz Hafiz menceritakan pekara yang sebenar, patah la hati Johan (Izzue Islam) yang memang sudah lama menaruh hati kepada Alisa dan juga Cikgu Liza (Jue Aziz) yang juga suka kepada Ustaz Hafiz.

Alisa marah kepada Ustaz Hafiz kerana menceritakan pekara itu kepada Johan. Namun Ustaz Hafiz tetap bersabar dan memahami Alisa.

Sampai la Alisa berjaya masuk ke menara gading, barulah muncul rasa rindu di dalam hati Alisa dan dia cuba untuk mencintai suaminya itu.

No comments: