Friday 3 May 2013

.. transfer ke TMpoint Kangar ..

assalammualaikum

"kadang kadang kita perlu lepaskan sesuatu yang kita sayang bagi mendapatkan sesuatu yang kita inginkan"
dan ini lah yang tie alami sekarang. tie terpaksa lepaskan segala yang tie ader d KL nih, untuk mendapatkan kebahagiaan dan masa depan tie d Perlis.

kalau ader yang follow blog tie, mesti korang tahu yang tie ader minta tukar ke Perlis. tie hantar borang minta transfer bulan 7 last year. dan tak sangka permohonan untuk ke Perlis dah d luluskan. alhamdulillah. tie baru dapat tahu last week.

faiz banyak tolong tie.
die jugak yang bagi tahu tie yang pemohonan tie dah d luluskan

mulanyer faiz kata tie akan start bertugas d Tmpoint Kangar pada 1 June. tapi bila dapat offer letter, date kat situ adalah 1 May. memang sangat terkejut weh. kelam kabut jadinyer. yerla last minute macam ni memang buat tie susah hati. mana nak handover kerja, nak kemas barang, nak beli kasut bagai. stress.

tie ambil inisiatif sendiri untuk call SBM Perlis, minta tangguhkan sikit date report duty and alhamdulillah die tukarkan pada 6 May. even hanya lewat beberapa hari, sekurang kurangnyer sempat lah tie nak buat apa yang patut walaupun tie rasa still tak cukup masa yang tie ader.

offer letter 

tie memang bersyukur sesangat. alhamdulillah. berkat doa mak dan memang ini yang mak tie nak. die memang nak tie balik kampung n stay d cc die. setiap kali call, memang perkara nih yang die selalu sebut. tak henti henti doa minta tie dapat transfer ke Perlis.

tapi dalam masa yang sama, tie sedih sangat. sedih nak tinggal kawan2, sedih nak tinggal HQ, sedih nak tinggal family kak na and sedih nak tinggal KL. Ya Allah satu lagi dugaan yang perlu tie hadapi. masuk tahun ni dah 3 tahun tie kerja kat sini. tie dah rasa cukup selesa dengan keadaan sekeliling and kawan2. tapi mungkin dah takdir tie kena balik Perlis. 

pasti ader hikmahnyer. Allah tahu aper yang Dia lakukan untuk umatNya, Dia juga tahu aper yang terbaik untuk umatNya. moga tie kuat untuk hadapai dugaan ini. Moga Allah mempermudahkan segalanyer.

hari nih tie last kat Offie, kat kampung baru and jugak KL. waaaa sedihhhhnyer. tak nak balik... :( kenapa cepat sangat masa berlalu. berat sungguh hati ini untuk berpisah dengan kengkawan. tie pasti akan rindukan korang..

tie email kat kengkawan semalam.
waa sedihhh :(

owh yer, sebelom balik HR ader bagi tie tshirt and tudung. pakai uniform lah lepas ni yer. agak2 nyer baju kurung and kemeja yang bersepah sepah tu nak buat apa yer?


dulu waktu kali pertama tie jejak kaki ke KL, tie dah tekad dalam hati yang tie nak stay KL, nak kawin dengan org KL n memang nak menetap kat KL.tapi Allah itu maha kuasa. Dia jodohkan tie dengan suhaizal yang memang menetap d Perlis. kiter manusia hanya mampu merancang tapi Allah yang tentukan segalanyer.

tie redha dengan apa yang dah d takdirkan ini. 6 May nanti tie akan mulakan hidup baru dengan menjadi staff Tmpoint. memang macam2 tie dengar orang cakap. kadang2 semua tu buat tie takut sangat. tapi demi mak, family tie dan rumah tangga yang bakal tie bina dengan suhaizal, tie akan sahut cabaran dan dugaan ini. tie akan buat yang terbaik. moga tie kuat untuk hadapi semua ni.

sajerk selit gambar time pakai baju tema negeri Perlis, kuning biru

tie harap kengkawan office tak kan lupakan tie. sebab tie memang tak kan lupa kan korang. Ya Allah rasa macam nak menangis sekuat hati.. sedih nya nak berpisah dengan korang.. tambah tambah lagi dengan team Trading, kwn makan, kawan solat. tie sayang korang sampai biler biler.. tak mampu nak tulis apa apa lagik. sambung next entry lah nanti :( 

tie beli Cik Tedd ni untuk kengkawan FCD. ni jerk yang mampu time last minute cenggini.
tie akan ingat korang sampai bila bila.. love u all!!

1 comment:

Afne said...

jgn sedih2 pasti ada hikmahnya. x nmpk skrg, mungkin esok lusa In Shaa Allah.

slmt bertugas di tmpt baru ;)