Thursday 7 November 2013

.. persiapan baju persandingan ..

assalammualaikum

makin dekat hari perkahwinan, makin dupdapdupdap hati nih. macam macam bermain d fikiran nih. apepun semoga segalanyer d permudahkan Allah.

tema baju majlis persandingan tie nanti adalah purple kuning. warna nih jugak warna pilihan kak na. dan tie memang tak kesah warna ape pun yang penting wajib ada purple. sebab dari zaman skolah lagi tie memang suka purple.

purple dan kuning

butik norsalela menjadi pilihan tie dan suhaizal bagi merealisasikan majlis perkahwinan kami nanti. kawan tie yang suggest kan butik nih. bermula dengan pelamin, bilik tidur, dan baju persandingan, semua butik nih yang sediakan. tie ambil baju sanding untuk kedua dua pihak dengan butik norsalela nih.

puas memikir pilih design

hari tu sebelum dapat design pilihan, kerap jugak tie ke sana. selagi masih belum selesai, selagi tu lah tie ke sana. tapi alhamdulillah dah settle, tunggu baju siap and fitting jerk. harap harap baju tu sama macam yang kami inginkan.

nih discussion untuk pihak perempuan

suhaizal kata die berkenan dengan baju pengantin lelaki nih. so tie ikutkan jerk la. kirenyer baju nih die pakai untuk pihak perempuan. sebab pihak tie kena ikut ala ala adat melayu sikit. yang pihak die tak perla kalau nak ber'kot2' pun :)

maybe baju sanding pihak tie nanti ala ala cenggini
hurm, tunggu jerk la hasilnyer nanti

discussion baju sanding pihak lelaki

warna tema untuk pihak lelaki adalah hijau zamrud dan gold.
biasalah suhaizal. tak nak warna lain, nak hijau jerk

dan mungkin nak pakai tudung cenggini jerk untuk pihak lelaki
kitaorang nak yang paling simple

gambar kak lela ambil ukuran hari tu

tegak jerk tie diri kan! haha

suhaizal nih kuat mengusik
lansung tak nak serius
sampaikan time nak ambil ukuran baju pun die main main lagik

kalau nak d ikutkan segala macam dalam kepala nih, boleh pecah kepala tau. macam macam hal perlu d laksanakan, macam macam dugaan yang datang. dan macam macam kerisauan yang ada. tapi tie percaya pada Allah. Allah Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. jangan takut kita akan hilang sesuatu untuk buat apa yang Allah suka.

dari segi kad kawen, pelamin bagai, tok kadi, borang nikah dan mendealah lain lain, dah dalam 80% siap. inshaallah, moga majlis perkahwinan tie dan suhaizal yang sederhana nanti akan d permudahkan Allah dalam segala hal. Aminn.

No comments: