Wednesday 14 May 2014

.. majlis perkahwinan Tie & Zal , 8 December 2013 ..

assalammualaikum

esoknyer, 8 December 2014, berlansungnyer majlis perkahwinan  tie dan suhaizal di rumah pengantin lelaki pulak. tema yang digunakan adalah hijau oren. kalau ikutkan rancangan asal, majlis ini akan berlansung seminggu selepas majlis di rumah tie. tapi atas sebab musibab yang tak dapat nak dielakkan, tepaksa lansungkan pada 8 December 2013.


tema oren hijau

untuk makeup bagi majlis d rumah suhaizal, tie makeup dengan Baya Brown. kakak Baya nih datang dari Kepala Batas, Alor Star Kedah. dalam kul 11 pagi macam tu die sampai rumah tie. makeup die pun okeyh. macam kak sha jugak. tie memang puas hati. sampai petang bedak kat muka tie memang tak rosak lansung. means maintain jerk. memang tahan lama beb.

sebelum tu, pukul 5 pagi awal tu, tie ke stesen bas kangar untuk ambil pika dan boy. bff tie dari KL datang weh. alhamdulillah. thanks pika!

lepas makeup, lepas semua rombongan pihak tie dah bekumpul depan rumah, kitaorang gerak ke rumah suhaizal. pihak kami disambut dengan baik disana. sampai jerk sana terus menjamu selera.

kami mengenakan busana pengantin dari Butik Norsalela yang bertemakan hijau gold
dan pastinyer ini adalah warna pilihan suhaizal

kami di meja makan pengantin

kenduri di pihak suhaizal memang serba simple. tiada pelamin, tiada cameraman khas. yang ader cuma meja makan pengantin dan bilik pengantin. itupun semuanyer family dia buat sendiri. cameraman khas pun tak der. sedara sendiri yang jadik cameraman :)

i love u hubby!

gambar bersama shida, cousin suhaizal

ini pulak hazira.
cousin suhaizal yang stay kat KL tu. yang tie selalu keluar lepaking time kat KL dulu.

bergambar dalam bilik
kononnyer ala ala cinderella melayu la tu bila tie kembangkan kain. hahahaha

nih adik bongsu suhaizal

dan ini pulak rombongan dari pihak tie.
kami bergambar dulu sebelum dorang gerak balik

along, kawan tie time belajar di kelantan dulu datang dari kedah
die tak dapat datang time majlis di rumah tie, sebab tu die datang d kenduri suhaizal.


pika dan boy merangkap pengapit kami pada hari tu
apepun, thanks pika sebab sanggup datang dari KL

bff forever
love u so much!

petang sikit, kitaorang keluar bergambar di pantai kuala perlis.
layankan gambar kami


ini pulak gambar dari kak Baya Brown lepas tie siap makeup



sebelum ke pantai kuala perlis, kami singgah dulu di padang bola dekat dengan rumah suhaizal. nak jugak die ambil gambar kat padang nih. dasar pemain bola la kononnyer kan. hahaha


alhamdulillah. segalanyer bejalan dengan lancar. settle lah tiga majlis penting dalam hidup kami. majlis pernikahan, majlis sanding di rumah tie dan majlis sanding di rumah suhaizal. ianya akan menjadi kenangan yang tak mungkin kami lupakan.

kalau di fikirkan balik, punya la buat persiapan berbulan bulan, tapi majlis selesai dalam masa tiga hari sahaja. dan bila dah settle nih, hati rasa lapang sangat. hilang segala penat lelah, stress dan tekanan jiwa selama ini. hahaha.

gambar time tie hantar pika ke stesen bas kuala perlis pada keesokkan harinyer.
thanks again sayang sebab datang. tak sabar tunggu majlis u pulak nanti :)

tie dan suhaizal memohon maaf sekiranyer terdapat apa sahaja kekurangan sepanjang majlis berlansung. ribuan terima kasih jugak diucapkan kepada semua yang membantu. doakan kebahagiaan tie dan suami. semoga hubungan kami akan berkekalan hingga akhir hayat. aminn

tunggu entry pasal perut buncit ni pulak (",)

No comments: