Monday 29 October 2012

.. discussion yang menguntungkan ..

assalammualaikum

sajerk gediks nak jugak share pasal story nih kat korang. tie ade join satu company ni tau. bukan join ape pun, cuma company ni ader buat survey tentang sesuatu product. dorang akan pilih beberapa orang dan akan d panggil untuk discussion. more kepada bekongsi pendapat lah.


time otw ke sana, cuaca baru lepas hujan, so ader lah pelangi ciptann Allah ni. cantek sangat. dah lama tie tak tengok. Subhanaallah, hebat kan kuasa Allah.

company dorang nih terletak d bangunan umno, pwtc. tie d suruh berada d sana pada pukul 7 malam. lepas keje terus kelam kabut gerak kesana. dengan hujan nyer, naik tren lagi, pastu bejalan kesana lagi. ader jugak la dugaannye. tapi tak per, berballoi :)

sampai jerk, tie kena isi borang yang dorang kasi. kat borang tu ader serba sedikit soalan tentang product yang akan d bincangkan. nama company dan product adalah d rahsiakan :) then, kitaorang d beri masa untuk solat magrib dan makan malam yang dorang sediakan.


sempat jugak tie begambar
walaupun time tengah kalut cari pintu masuk company tu :)

kemudian, biler semua dah datang, kitaorang d panggil masuk dalam sebuah bilik. semuanya lapan orang dan d ketuai oleh seorang staff company tersebut. die yang memulakan perbincangan, ajukan soalan, berkongsi pendapat dan bagai lah.

memang best. dapat kenal kawan baru, then dapat berkongsi pendapat dengan dorang yang terdiri dari pelbagai peringkat umur. ader jugak kena jawab soalan, isi2 borang dan setiap jawapan yang d berikan mestilah d huraikan.

alhamdulillah dalam pukul 10.30 malam cenggitu disscussion kitaorang selesai. pastu setiap seorang d kehendaki mengambil gambar secara perseorangan. staff company tu yang amikkan. tujuan nyer tie tak tahu yer. dan dan dan yang paling d tunggu tunggu, kitaorang d berikan rm150 tunai setiap seorang. saper yang tak syiok weh, becakap dua tiga patah dalam masa dua jam, then dapat cash money. menguntungkan (*_*)


senyum jerk la :)

abes semua, terus balik rumah.
lepas nih kalo ader lagi survey cenggini, tie nak join yer!
memang menguntungkan

2 comments:

Sofea said...

ada sesetengah survey, dapat lebih dari itu.. hurmmm best2

tie gadies said...

tu lah pasal, kalo dpt yang lebih lumayan kan bestt..hee